lindsay-henwood-7_kRuX1hSXM-unsplash
  • maaliskuu 20, 2020 4:05 pm
  • Koko Suomi
Erittäin suosittu ★

Kuntopiiri sopii sekä aikuisille että lapsille. Sen voi tehdä joko sisällä tai ulkona, ja vain luovuus on rajana! Valitkaa esimerkiksi 5–10 eri liikettä, joita jokainen tekee tietyn ajan, esimerkiksi minuutin, tai tietyn määrän, vaikka 15 kertaa. Kun tietty määrä toistoja on tehty, vaihdetaan seuraavalle kuntopiirin pisteelle.

Muistakaa hyvä alkulämmittely: jos teette piirin ulkona, voitte alkulämmittelyksi esimerkiksi juosta muutaman kerran tai vaikka karhukävellä kerran talon ympäri. Kuntopiirin liikkeiksi sopivat perinteiset vatsalihasliikkeet, kyykky- ja haarahypyt, burbeet, punnerrukset, askelkyykyt ja esimerkiksi vuorikiipeilijä-liike. Lapset voivat tehdä liikkeitä leikin varjolla tai soveltaa liikkeistä omat versionsa. Tai mikäli haluat omiin liikkeisiisi lisää haastetta, nappaa lapsi syliin/reppuselkään ja tee samat liikkeet tämän ekstrapainon kanssa.

Jos käytössänne on jumppapallo, käsipainoja, hyppynaru, hulavanne tai muita jumppavälineitä, ottakaa ne mukaan treeniin – myös ulos!

Liikkumisen iloa!

 

  • Kategoria : Liikunta ja urheilu

Kirjoita arvostelu

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *